ביטוחים

טיפים להפלגה באופנוע ים

טיפים להפלגה באופנוע ים ביבשה, לפני הפלגה בים 
לוודא שקיים במיכל דלק או תדלוק האופנוע
בדיקת טעינת המצבר, דרך בדיקה מערכות החשמל ללא הנעה.
בדיקת גוף האופנוע
הנעת האופנוע טרם ירידה לים
חיבור מדומם מנוע ובדיקה שאכן האופנוע נכבה במשיכת המדומם .
סגירת פקקי ניקוז
בדיקת תקינות המצערת הגז.
לבדוק תקינות מערכת ההגה, וכן מערכת מדחף + ציר לוודא שאין ניילון או חבל אשר יכולים לגרום נזק לאופנוע בעת ההפלגה.
להתעדכן באשר למזג אויר

בדיקה שקיים ציוד בטיחות (מצוף עשן בתוקף )תקין ,יבש ונמצא במקומו + ראי איתות
תעודות שיש להחזיק באופנוע  (רישיון נהיגה ,תעודה מזהה,רישיון שייט וביטוח )

חגורת הצלה תקינה
קיים חבל למטרת עוגן ,או גרירה.
אם ניתן ויש אנשים בחוף ילדים וקרובי משפחה רצוי לידע את כיוון ההפלגה, וכמו כן להצטייד בנרתיק אטום מים לטלפון הנייד במקרה חלילה ותצטרך להודיע למשמר החופים על מצוקה.
תמיד לרשום טלפון של משמר החופים בטלפון כגיבוי
אופנוע  ים בהפלגה 
דבר הראשון והחשוב ביותר – עומק המים להפעלת המנוע הינו כ 0.6 מטר ( אין להפעיל את המנוע בעומק נמוך יותר ! )
יש לצאת מהחוף בנסיעה איטית וזהירה עד לקו ה- 300 מטר מהירות שלא עולה על 5 קשר.
לכל אורך הפלגה יש לתצפת בכל עת סביב ( בדיוק כמו ברכב ) ולהיות ערניים לכל פרט שבמים.
במקרה ומזהים שריפה באופנוע, או אש, יש לקפוץ במיידי למים !
במידה והנוסע האחורי נופל מהאופנוע, יש להתקרב בזהירות ולכבה את המנוע קרוב ככל הניתן.
אסור להפליג בתחום חוף רחצה חל איסור מוחלט !
מותר להפליג במרחק מעל 300 מטר מהחוף ועד מרחק של 1 – מייל ,למעט הפלגה בכינרת .
במידה והמנוע מפסיק לפעול,יש לבדוק שהמדומם מחובר ואת מצב הדלק, ובמקרה של מצוקה להתקשר למשמר החופים.

גרירת אבוב/סקי מים
מותר לגרור אבוב/סקי רק באופנוע שנועד שאושר ברישיון גרירה שכזו

ביצוע גרירה אבוב/ סקי רק בשעות היום.
בביצוע הגרירה ישנם שני שייטים ,כאשר אחד יושב עם הפנים כלפי הנגרר ושומר באופן קבוע על קשר עין.
בכל מקרה אסור לגרור יותר מאדם אחד
אורך חבל הגרירה יהיה כ- 40 מטר .

טיפול באופנוע לאחר הפלגה
פתיחת פקקי ריקון מים .
שטיפת המנוע במים מתוקים ו מכלולי האופנוע במים מתוקים .
הנעת האופנוע בטורים נמוכים ,חיבור צינור מים מתוקים למנוע והרצאת המנוע עד ליציאת מים בחלקו הקדמי. לאחר מספר דקות ניתוק המים ולחיצה על מצערת הגז 2 לחיצות ארוכות ולאחר מכן כיבוי המנוע.
יבוש האופנוע וחלקי המנוע ככל הניתן להמתין 5 – 10 דקות ואחר מכן לרסס ספרי סיליקון ,

טיפול בנגרר
שטיפה הנגרר במים מתוקים

יבוש הנגרר ככל הניתן
ריסוס ספרי נגד חלודה/גריז על הברגים וחלקי המתכת .

גרירת אופנוע ים
יש לוודא שהעגלה רתומה לתפוח הרכב כמו שצריך והניצרה נעולה..
שרשראות אבטחה תפוסים במקום ( בדרך כלל 2 שרשראות )
רגל חניה מורמת כלפי מעלה.

רצועת אבטחה בחלק האחורי של האופנוע הדוקה על כלי השייט ! רצועה זו חייבים לשים שהאופנוע לא ייפול מהעגלה בעת נסיעה או קפיצה הרכב.

 
בדיקה הנגרר לפני נסיעה.
 
לוודא שקיים תעודת חובה לנגרר ( חובה ע"פ החוק )
רצוי לעשות גם ביטוח צד ג' לנגרר חלילה בפגיעה העגלה ברכוש אחר. 
זמינים עבורכם לכל שאלה : 050-9880807 אלמוג כהן
שירות 24/7
ציפס & קלאס ביטוח ימי
Back to top button